رئیسی نمایه

رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط امروز کشور شایسته ملت بزرگ ایران نیست و حتما باید این شرایط تغییر کند، گفت: در برخی حوزه ها عقب ماندگی های جدی داریم که باید با کار و تلاش شبانه روزی جبران شود.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز پنج شنبه در نخستین جلسه دولت سیزدهم، با بیان اینکه مردم باید عدالت در امور و پیشرفت را احساس کند، اظهار داشت: خدمتگزاران به مردم در دولت باید همه تلاش خود را برای حل مشکلات مردم بکار گیرند و در این راه شب و روز نداشته باشند.

 رئیسی با تاکید بر اینکه امروز بهترین ملاک برای عدالت اجرای قانون است، گفت: قانونمداری باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود و اینکه آیا قانونمداری با انقلابی گری می سازد باید گفت بله.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در نظام ولایت فقیه هیچ بن بستی نداریم، گفت: ما نباید گرفتار دیوان سالاری و پیچیدگی های اداری شویم، انتظار مردم از دولت مسئله مهم و جدی مبارزه با فساد است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شرایط کنونی کشور نیازمند برنامه و زنان و مردان با اراده‌ای است که در مسیر تغییر وضع موجود نقش آفرینی کرده و گشایش ایجاد کنند.

 رئیسی با تبریک به وزیران که با آرای قابل توجهی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کرده‌اند، اظهار داشت: این مسئولیت امانتی است که مردم بر عهده من و شما سپرده اند و شکر این نعمت آن است که در مسیر رضای خدا و رفع مشکلات مردم و کشور از آن استفاده کنیم و شب و روز نشناسیم و نیروهای خوب و ارزشمند را برای غلبه بر مشکلات بکار بگیریم.

دکتر رئیسی با بیان اینکه انتظار مردم از دولت مساله مهم مبارزه با فساد است، گفت: وزرا باید منافذ فسادخیز را شناسایی و تلاش کنند که بسترهای فسادزا را اصلاح کنند تا هر روز شاهد یک مشکل و مساله جدیدی در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی نباشیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در مسیر مبارزه با بسترهای فسادزا باید نسبت به حوزه‌های اقتصادی به ویژه بخش صدور مجوز و امتیازها حساسیت ویژه داشت و سازوکار و مقرراتی وجود داشته باشد که مشکلی ایجاد نشود. در این مسیر پیام هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال ۸۰ که به خوبی وظایف قوا و دستگاههای نظارتی را در اصلاح بسترهای فسادزا ترسیم کردند  را پیش روی خود داریم.

رئیسی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و رانت از جمله مسائل بسیار مهمی است که به مردم وعده داده‌ام تا حتما در روزهای آغاز دولت به دولتمردان تاکید کنم لذا حتما باید مبارزه با رانت و فساد و اصلاح زمینه‌های فساد در دستگاه‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرد.

دکتر رئیسی گفت: از دیگر موارد مهمی که به مردم وعده دادیم ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است که از وزیر مسکن و شهرسازی می‌خواهم با حساسیت و جدیت این موضوع را دنبال کند تا این وعده تحقق یابد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید دولت صادق‌الوعد باشیم، اظهار داشت: وعده‌هایی که به مردم دادیم جنبه رسانه‌ای و تبلیغاتی ندارد و امیدوارم با تلاش شبانه روزی به تمام وعده‌های خود عمل کنیم.

رئیسی استفاده از تجربیات و عبرت‌های دولت‌های پیشین را حائز اهمیت دانست و گفت: باید از تجربیات و عبرت‌های دولت‌های گذشته در حوزه مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و داخلی، درس بگیریم و استفاده از این عبرت‌ها به نحوی باشد که مشکلات و تجربیاتی که پیشینیان داشتند را دوباره تکرار نکنیم چرا که انسان از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

دکتر رئیسی تصریح کرد: نباید سراغ آنچه باعث ناکارآمدی شده است برویم و در مقابل باید آنچه کشور و انقلاب را کامیاب کرده را با همه وجود دنبال کنیم.

رئیس جمهور کرونا را مساله اهم در کنار مسائل مهم کشور دانست و ضرورت همکاری همه دستگاهها برای غلبه بر آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: ضمن قدردانی از همه تلاش‌های انجام شده معتقدم آنچه تاکنون انجام شده لازم بوده اما کافی نیست و باید بتوانیم در مدت کوتاهی واکسیناسیون و سلامت مردم را تضمین کنیم.

رئیسی افزود: درخصوص ویروس کرونا حتما باید از موضع انفعال به موضع پیش‌بینی و پیشگیری و غالب شدن بر شرایط حرکت کنیم. در این زمینه وزارت بهداشت و درمان باید اقدامات متفاوت و تحولی انجام دهد.

دکتر رئیسی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه واردات واکسن و افزایش تولید واکسن داخلی اظهار داشت: وزیر خارجه باید رایزنی‌های لازم برای افزایش واردات واکسن را با جدیت پیگیری کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: درمبارزه با کرونا بخش رسانه‌ای و اقناع افکار عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است به ویژه در شرایطی که در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم باید اقدامات ویژه‌ای در این زمینه انجام بگیرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت مهار گرانی و تورم را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز این موضوع از مسائل بسیار مهم و اولویت‌دار کشور است و مردم انتظار دارند که در این زمینه آرام ننشینیم و باورم این است که به رغم تحریم و کرونا می‌توانیم به لطف خدا و کمک و مشارکت مردم گام‌های مناسبی در این مسیر برداریم.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: امروز مردم از آمادگی خوبی برای کمک به دولت برخوردار هستند لذا وزراء با نگاه به مشارکت‌های مردم و استفاده از نظرات اساتید و نخبگان در حوزه مسئولیت خود، یک حرکت جمعی برای برون رفت از شرایط فعلی ایجاد کنند.

رئیس جمهور وزرا را به تهیه گزارش شناخت از وضعیت موجود وزارتخانه خود فرا خواند و گفت: باید در این گزارش شناخت وضعیت موجود دستگاه، کاملا ترسیم شود و معلوم گردد روزی که کار را در آن دستگاه آغاز کردید چه شرایط و وضعیتی داشته است.

رئیسی تشکیل جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی و شورای عالی هماهنگی قوای سه گانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: شورای عالی هماهنگی قوا از جمله ظرفیت‌هایی است که مقام معظم رهبری ایجاد کردند تا بن‌بستی در کارها وجود نداشته باشد و امیدواریم در این شورا با دبیری دکتر محسن رضایی مسائل و موضوعات مهم اقتصادی مورد چاره‌اندیشی قرار گیرد.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: امروز باید همانند اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با روحیه جهادی و بسیجی کارها را دنبال کنیم و به برخی‌ها که فکر می‌کنند نمی‌توان در زمان کوتاهی کارها را به سامان رسانید، ثابت کنیم که می‌توان حتی در زمان کوتاه نیز اقدامات موثری انجام داد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    5 1
    خواهیم دید
    • امیرو IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      3 0
      خواهم دید خواهی دید خواهند دید و الی آخر.... موضوع اصلی معیشت مردم است
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      1 2
      خواهیم دید معیشت!!!
    • US ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      1 3
      درود و سلام بر محور مقاومت
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      0 0
      ما هشت سال گندکاری شما رو دیدیم، شماها اول زبون درازتونو لوله کنین جواب اون هشت سال رو بدین بعد بیاین اینجا حرف رایگان بزنین!!! ما منتظر محاکمه عوامل وضع موجود هستیم!!!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    15 14
    اول وضع صف مرغ و گوشت و دلار را درست کن بعد برو اتاق بساز
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      4 5
      خودت رو به نفهمیدن نزن
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    5 4
    اتفاقا برعکس همین وضعیت شایسته مردمی که مثل موش آزمایشگاهی هرکاری باهاشون کردن ودم نزدن به غیراین وضعیت باشه شایستشون نیست
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    11 4
    اول کار کن بعد اعلامیه بده
    • امیرو IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      3 2
      احسنت
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      6 12
      واقعا درست میگی. رفتم ماست بخرم ماستی که دوروز پیش ۲۴تومان بود رو۳۴تومان کردن الان که دارم مطلب مینویسم برقمون قطعه تقریبا هرروز چند ساعت قطعی اب وبرق داریم....
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      0 0
      درست مثل روحانی!......
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    19 9
    ملتی که بخاطر کنسرت و امثالش و ترس از رئیسی و سلبریتیها رای دادن اتفاقا حقشونه البته جز اونایی که به رئیسی و میرسلیم رای دادن
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    8 4
    اینم فکر کرده اقتصاد درست میشه.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      20 4
      لیاقت امثال شما همون حسن روحانی فحاش و کار نکن است
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 1
    اگر مسئولین خاندان دزد نجونیبگیر انباشت مالی،ترک فعلی بی تفاوت مفتخور خائن جنایتوار وگرین کارتی امتیازی...نباشند-واقعاسالی یک میلیون هم میشود مسکن درست کرد
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    6 13
    حرف زدن وشعار کافیه
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      0 0
      اول محاکمه اصلاحاتچی های مسبب وضع موجود و مجازات همشون، بعد بقیهٔ کارها!!!
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    6 3
    حرف زدن وشعار کافیه-
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    28 2
    چرا رییس کل بانک مرکزی عوض نمیشود؟ مردم منتظرند عوامل دولت سابق در اسرع وقت مرخص شوند و نیروهای کارامد جایگزین شوند.
    • امیرو IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      2 0
      خیلیها باید عوض بشن. کوتاهی در این امر پشت پا زدن به خواسته مردم میباشد
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    7 0
    درآمدهای نامشروع مدیران نجومی بگیر را به ملت اعاده نمایید در تامین اجتماعی طی ۸ سال گذشته کلی خسارت وارد کردند و ماهیانه چند ده میلیونی از حق بیمه کارگران برداشتند..جالب اینکه آقایان لابی می کنند که در این دولت باشند.لطفا رسیدگی نمایید.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    18 33
    جانم فدای جمهوری اسلامی ایران
  • مهدی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    چرا کارکنان دانشگاههای دولتی وزارت علوم تو اوضاع کرونا قرمز سر کار نمی آیند ولی کارکنان وزارت بهداشت و اداره های دولتی باید سرکار بیایند. وضعیت دانشجویان جدید دانشکاههای دولتی وزارت علوم به خاطر نیامدن کارکنان دانشگاهها نامعلوم است. پس برای چه حقوق میگیرند ؟؟؟؟؟؟
  • امیرو IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 0
    خدا کند آقای رئیسی به وعده ها عمل کند
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      4 2
      ان شاءالله وعده ها محقق خواهد شد.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    4 1
    خداوند پشتیبانتون باشه. دست علی بهمراهتون.
  • دیده بان IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    7 0
    جناب آقای رییسی. در آغاز فعالیت دولت شما تبریک میگم و از صمیم قلب آرزو می کنم موفق و منصور باشید. اما بخاطر داشته باشید موقعیت دولت شما از هر لحاظ سوق الجیشی است و بنده مدام از آن به عنوان آخرین فرصت نظام تعبیر می کنم. تردیدی نیست شیاطین هستند و شیطنت شان را می کنند. دشمنان نظام و مردم شیطنت شان را می کنند. کارشکنی ها حتما از طرف اصلاح طلبان ورشکسته خواهد بود. رانت بازان و رانت خواران و نجومی بگیران حتما چوب لای چرخ شما خواهند گذاشت. غارتگران بیت المال و مرفهین بی درد و سلبریتی های بی سواد و پر مدعا شما را خواهند رنجاند و خلاصه در کثرت عدو و قلت یاران تردیدی نیست اما شما با عزم جهاد آمده اید و گفته اید تا پای جان ایستاده اید. فاستقم کما امرت مخصوص این روزهای شماست. از لومه ی لائم نترسید و بدانید ان تنصروالله ینصرکم. میزان تخریب و آوار دولت قبل بسیار بیش از حد تصور است اما ناممکن نیست سازندگی... توکل به خدا کنید.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    3 4
    رئیس جمهور عزیز و ولایت مدار موفق باشید انشاءالله تعالی
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 0
    یکی نیست بداد کارمندان شرکت مخابرات ایران برسد که بیش از 10 سال مطالبات به حق خود را دریافت نکرده اند و مدیران نالایق و ناشایسته مخابرات از پرداخت حقوق معوقه کارکنان خود سر باز زده و انگار نه انگار
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 1
    یه سری ادم مفت خور که ازراههای بی زحمت وبدون اینکه به اقتصادکشور کمک کنن پول کثیف بدست میارن خانه وزمین میخرند وانها راازچنگ نیازمندان واقعی خارج میکنن با دپوی این املاک وعدم عرضه در بازار خرید وفروش قیمتهای کذایی ونجومی برای این املاک ثبت میشه وپول بدون پشتوانه ایجاد میشه یعنی طرف مدتی کوتاه بدون اینکه چیزی به اقتصادایران اضافه بشه نقدینگی وپول بی پشتوانه درکشور وبدست همین مفت خورها میفته واین یعنی نیازمندان واقعی خانه ومسکن وزمین هرروز ازخانه دارشدن فاصله میگیرن واین نامردها فربه ترمیشن بدون زحمت ملک ۱۰۰ میلیونی مثلا میشه ۲میلیارد راه اصلی شناسایی این ها واخذمالیات بسیار سنگین برای تمام املاکی که توهمه این سالها خرید وفروش کرده اند هست بعد ازاین هم هیچ کس نباید بیشتر از ۲ملک بنامش باشه درهرنقطه ایران وگرنه مشمول مالیات بسیارسنگین بشه همینکاررادرمورد ماشین باید انجام داد دلالان ماشین وارز هم خیلی راحت قابل شناسایی هستن اقای ریسی وقتشه هرکی هرچی پول مفت خورده ازحلقومش بیاریدبیرون وبا ریزش ۳۰۰تا ۴۰۰درصدی قیمتها مردم دوباره به زندگی امیدواربشن
  • علی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 0
    چون از ازل هم قصد خدمت نداشتید
  • علی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 0
    حرف مفت و بی مایه نه هنر میخواد نه تخصص نه سرمایه ، تازه در مورد مردم ایران کارائی داره
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    جناب آقای رییس جمهور در بحث مسکن مشکل کمبود نیست بلکه بخاطر دلال بازی و سیاستهای نادرست اقتصادی و خوابیدن تولید سرمایه های سرگردان به سمت مسکن رفت و سبب گرانی بیش از حد مسکن شد در حالیکه ما الان کلی مسکن خالی داریم ولی انقدر گرونه که کسی نه میتواند بخرد و نه اجاره کند. شما یکسر هشتگرد بالا تشریف ببرید آنهمه ساختمان و خانه که میبینید بیش از نصف آنها خالی هست.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    به نظر من باید خیلی خیلی خیلی خیلی مواظب سلامتی آقای رئیسی عزیز و انقلابی باشیم ایشان با قدرت شروع کردند به داد مردم رسیدن و همه جا سر میزنن و مثل شیر دارن کارها را جلو میبرن انشاالله خدا و امام رضا و امام زمان و رهبر عزیز کمک میکنن تا ایشان با جبران خرابی های دولت بی تدبیری برای نا امیدی به داد مردم برسن
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    2 0
    سخن کوتاه کنید و به برنامه و اجرا بپردازید که وقت تنگ است
  • US ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    8 0
    با باید و نباید و حرف به جایی نمیرسی .بزودی عوامفریبی و لفاظی و شعاردادنت تمام خواهد شد و مردم دروغ هایت را خواهند دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس